Vil du nyde Viaplay på arbejdet / Har du modificeret din opkobling?

Firmaer, hoteller og skoler anvender ofte netværk, hvis servere er placeret i udlandet. Dette kan blive et problem når du skal nyde vores tjeneste, da vores rettigheder er landsbegrænsede. Det er tilmed normalt, at de nævnte steder, ikke tillader streaming, og derfor blokerer adgangen til tjenester, som tilbyder dette. I det tilfælde, skal du kontakte netværksadministratoren, for at høre om du kan få tilgang til Viaplay.

Får du en besked om at tjenesten ikke er tilgængelig i din region, så kan du tjekke din IP-adresse.

1. Begynd med at kopiere IP-adressen på følgende side: http://whatismyipaddress.com/
2. Sæt den kopierede IP-adresse ind på https://www.maxmind.com/en/home
3. Klik på knappen “Go”, og kontroller IP-adressen.

Siger den, at du befinder dig i et andet land end Danmark, venligst kontakt din internetleverandør. Står der at du er i Danmark, så anbefaler vi, at du forsøger at afspille materialet fra en anden enhed (PC/Mac, tablet, mobil etc.). Benytter du en computer, kan du også forsøge at prøve en anden browser. Volder det fortsat problemer, så er du mere end velkommen til at kontakte vores kundeservice. Klik på den røde knap “Kontakt os” nede til højre på siden.

Har du modificeret netværksindstillingerne, så anbefaler vi, at du går tilbage til din internetleverandørs standardindstillinger. Har du byttet til en tilpasset DNS-indstilling på din enhed, kan du forsøge at nulstille enheden, så den modtager DNS automatisk. Om du er opkoblet via VPN, bør det deaktivere dette, og koble op via dit hjemmenetværk. Tag kontakt til enhedens firma, hvis du er usikker på hvordan dette skal gøres.

Var denne artikel til hjælp?
2