Har du brug for hjælp?

Søg iblandt vores spørgsmål og svar på Viaplay!

Du kan også søge i ofte stillede spørgsmål

Fejlkode 6001 – hvad betyder det?

Fejlkode 6001 kan opstå grundet nogle forskellige faktorer. Afhængig af hvad der passer bedst på din problemstilling, så gå videre i én af følgende punkter.

  • Ved køb af lejefilm:
    – Hvis du forsøger at gennemføre bestillingen fra en mobil platform så prøv istedet at anvende en computer. Hvis du bruger en computer i forvejen, så prøv fra en anden webbrowser.
    – Kontroller at der er dækning på dit betalingskort.
    – Kontroller at kortet er godkendt til internethandel.
    – Dobbelttjek, at kortet ikke er udløbet. Behøver du at opdatere dine registrerede kortoplysninger, så kan du hurtigt og nemt gøre det vha. følgende instruktioner.
  • Ved afspilning af øvrigt indhold (serie & film):
    Skulle fejlmeddelelsen dukke op ved afspilningen af andet indhold (ikke lejebutikken), så skyldes det ofte, at vi er i gang med at lægge det pågældende indhold op på vores tjeneste. Eksempelvis på forpremierer. I disse tilfælde anbefaler vi at man venter et øjeblik og prøver igen lidt senere – Så burde alt gerne fungere.
  • Fejlkoden dukker op på alt indhold:
    Dukker fejlkoden op på alt materiale du forsøger at afspille, så skyldes det højest sandsynligt en ekstern medieafspiller ved navn Microsoft Silverlight. Denne afspiller anvendes i browseren Internet Explorer. Vi anbefaler at du istedet anvender browseren Google Chrome eller Mozilla Firefox, hvor vi kører med en indbygget medieafspiller kaldet HTML5.

Volder det fortsat problemer – vælg ønsket kontaktmåde til vores kundeservice, ved at klikke på den røde knap “Kontakt os” til højre i vinduet.

Var denne artikel til hjælp? 19
Kontakt os