Har du brug for hjælp?

Søg iblandt vores spørgsmål og svar på Viaplay!

Fejlkode 6001 – hvad betyder det?

Fejlkode 6001 kan opstå grundet nogle forskellige faktorer. Afhængig af hvad der passer bedst på din problemstilling, så gå videre i én af følgende punkter.

  • Ved køb af lejefilm:
    – Hvis du forsøger at gennemføre bestillingen fra en mobil platform så prøv istedet at anvende en computer. Hvis du bruger en computer i forvejen, så prøv fra en anden webbrowser.
    – Kontroller at der er dækning på dit betalingskort.
    – Kontroller at kortet er godkendt til internethandel.
    – Dobbelttjek, at kortet ikke er udløbet. Behøver du at opdatere dine registrerede kortoplysninger, så kan du hurtigt og nemt gøre det vha. følgende instruktioner.
  • Ved afspilning af øvrigt indhold (serie & film):
    Skulle fejlmeddelelsen dukke op ved afspilningen af andet indhold (ikke lejebutikken), så skyldes det ofte, at vi er i gang med at lægge det pågældende indhold op på vores tjeneste. Eksempelvis på forpremierer. I disse tilfælde anbefaler vi at man venter et øjeblik og prøver igen lidt senere – Så burde alt gerne fungere.
  • Fejlkoden dukker op på alt indhold:
    Dukker fejlkoden op på alt materiale du forsøger at afspille, så skyldes det højest sandsynligt en ekstern medieafspiller ved navn Microsoft Silverlight. Denne afspiller anvendes i browseren Internet Explorer. Vi anbefaler at du istedet anvender browseren Google Chrome eller Mozilla Firefox, hvor vi kører med en indbygget medieafspiller kaldet HTML5.
Var denne artikel til hjælp? 20
Kontakt os