Har du brug for hjælp?

Søg iblandt vores spørgsmål og svar på Viaplay!

Du kan også søge i ofte stillede spørgsmål

Jeg oplever problemer med billedkvaliteten- og stabiliteten på mit TV

Hvis du oplever problemer med billedkvaliteten eller at afspilningen ofte stopper eller loader, når du afspiller vores indhold på dit TV, så kan det godt skyldes selve kvaliteten på internetforbindelsen.

For at sikre at du har en god internethastighed, kan du derfor tage en test af denne direkte på dit TV, for at se om båndbredden skulle være for lav til at kunne trække afspilningen.

Du kan gøre det på følgende måde:

  1. Åbn webbrowseren på dit TV
  2. Gå til hjemmesiden testmy.net
  3. Tag testen “Download Speed Test”Derefter får du resultatet af testen, og du kan se, om du har den ønskede hastighed.

Som udgangspunkt anbefaler vi at man har en downloadhastighed på minimum 10 mbit for at se vores indhold i HD.

  • Har du en internethastighed på under 10 mbit, kan du kontakte din internetudbyder og høre dem om muligheden for at få sat hastigheden op.
  • Viser resulatet af testen, at du har en downloadhastighed på under 10 mbit, men du ved, at du har en højere forbindelse igennem din internetudbyder, kan du enten kontakte din internetudbyder eller, hvis du kører på et trådløst netværk (wifi), tage et kig på denne artikel under vores ofte stillede spørgsmål: Hvordan sikrer jeg mig den bedste opsætning på mit trådløse netværk?
  • Viser resultatet af testen, at du har en forbindelse, der stabilt ligger over 10 mbit, men stadig oplever problemer, kan det skyldes andre faktorer. I så fald skal du være velkommen til at kontakte os på supporten. Klikke på den røde knap “Kontakt os” som du finder nede i det højre hjørne af siden.
Var denne artikel til hjælp? 6
Kontakt os