Har du brug for hjælp?

Søg iblandt vores spørgsmål og svar på Viaplay!

Du kan også søge i ofte stillede spørgsmål

Kan jeg bruge Viaplay i udlandet?

Den 1. april 2018 trådte de nye portabilitetsreguleringer fra den Europæiske Union (EU) i kraft på Viaplay. Dette medførte, at du nu har mulighed for at tage dit lokale Viaplay med dig til samtlige destinationer indenfor EU.

Hvem har bestemt de nye regler?
EU-kommissionen. De nye regler gælder for samtlige online markedsaktører som tilbyder streaming af serier, film, sportudsendelser, musik etc.

Hvad indebærer den nye portabilitetsregulering?
Tidligere har Viaplay været landsbegrænset på grund af rettighedsmæssige årsager. Nu har du som privatkunde mulighed for at tage tjenesten med dig til lande indenfor EU, så du kan se det samme materiale som derhjemme. Mere informationer om de almene regler finder du her.

Hvordan påvirker det mig som kunde?
Fra og med den 1. april 2018 blev der mulighed for at tage dit lokale Viaplay med til lande indenfor EU. Tjenesten fungerer præcis som i Danmark i form af udbud, teknik og funktioner. Husk på at kvaliteten på materialet kan variere, da den afhænger af netværkets egenskab samt hastighed.

Hvorfor fungerer mit Viaplay ikke i Norge?
I og med at den nye portabilitetsregulering gölder indenfor EU, vil du ikke kunne bruge din Viaplay-konto i Norge, da de ikke er med i EU. Du kan i stedet hente så mange af vores serier og film som du orker ned på Viaplay-appen på din mobil eller tablet, når du befinder dig i Danmark, for så siden at se dem offline i lande som ikke er med i EU. Du kan finde mere information om Offline-funktionen på en af disse artikler:

Hvordan ser jeg offline indhold på min Android enhed?
Sådan ser du indhold offline på din iPhone / iPad

Var denne artikel til hjælp? 69
Kontakt os