Behøver du hjælp?

Søg iblandt vores spørgsmål og svar på Viaplay!

Du kan også søge i ofte stillede spørgsmål

Lydproblemer PlayStation 3

Efter den nyeste opdatering til PlayStation 3 har enkelte enheder mistet lyden i Viaplay-appen. Løsningen herunder er efterprøvet og løser dette for mange brugere, så test gerne!

Når din PlayStation 3 er slukket:

1. Hold On-knappen på konsollen (ikke kontrollen) inde til du hører to bip-lyde.
2. Vælg HDMI som lyd og billede.
3. Gå til Indstillinger > Lydindstillinger > Indstillinger for lydoutput.
4. Vælg HDMI og siden Manuelt.
5. Fjern flueben ved alle muligheder der inkluderer “Dolby” og “DTS25”
6. Sæt flueben i alle muligheder med “Lineær PCM 2” og “AAC”
7. Gå til højre og vælg “Bekræft”
8. Genstart din PlayStation 3 og test på ny. Tjek at din konsol er serieopkoblet med et HiFi-system eller lignende, da enheden skal være konfigureret for PCM-lyd.

De fleste enheder gør dette automatisk, men dette er ingen garanti. Skulle ovenstående ikke bringe lyden frem, kan du selvfølgelig kontakte os, så tager vi et nærmere kig på sagen.

Var denne artikel til hjælp? 18
Kontakt os