Har du brug for hjælp?

Søg iblandt vores spørgsmål og svar på Viaplay!

Du kan også søge i ofte stillede spørgsmål

Vælg betalingsmetode

Når du opretter en konto på Viaplay, skal du tilslutte et betalingskort. Det kan være et VISA-kort eller et MasterCard. Et betalingskort skal altid tilsluttes ved køb af pakke, selv når du har en værdikode. Dette er på grund af vores rettigheder, og for at kontrollere at du er over 18 år. Har du en værdikode, kommer den modsvarende rabat til at blive registreret, ligeså snart du fylder koden ind i feltet, og klikker på Anvend. Kontrollér totalsummen inden du afslutter dit køb, for at være sikker på, at værdikoden er blevet registreret korrekt.
Oplever du problemer med at registrere dit betalingskort?
Når et kort ikke accepteres, vises en fejlmeddelelse som lyder “Dit betalingskort kunne ikke verificeres”. Grunden til at et kort ikke accepteres, kan være af følgende årsager:
  • Kortet er ikke et VISA-kort eller et MasterCard
  • Kortet er ikke udstedt af en dansk bank
  • Hvis du forsøger at gennemføre betalingen fra en mobil platform, prøv da at anvende en computer. Hvis du allerede benytter dig af en computer, benyt dig da af en anden internetbrowser.
  • For VISA-kort skal “verified by VISA” være aktivt, alternativt MasterCard Secure Code for kort fra MasterCard. Kontakt din bank eller undersøg på egen hånd i din netbank, hvis du er usikker omkring dette.
  • Kortet er spærret for internetkøb og/eller udenlandske køb. Kontakt din bank eller kortudsteder for at hæve spærringen. Undersøg eventuelt, om det er en mulighed i din netbank.
  • Der er ikke dækning på kortet. Selv ved start af prøveperiode kræves det, at mindst 1 kr. er tilgængelig på kortet. Summen reserveres, og tilbagebetales siden i forbindelse med, at vi kontrollerer kortets gyldighed.
Var denne artikel til hjælp? 23
Kontakt os